Zakres ten obejmuje stosowanie każdej z dostępnych metod minimalizujących ryzyko powstania choćby 1-dniowego przeterminowania. Nasza oferta dotyczy tu przede wszystkim:

  • redagowania dokumentów o współpracy (umowa, aneksy, wzory zobowiązań spłaty itp.) regulujących kwestie spłat, naliczania odsetek i dodatkowych opłat wynikających z windykacji, konsekwencji przy opóźnieniach, rekompensat, prawa do odbioru towaru itp.Pokrótce: wszystkich możliwych rozwiązań, zabezpieczających interesy naszego Partnera w przypadku nieotrzymania płatności.
  • ścisłego kontaktu z Klientem naszego Partnera, polegającego na każdorazowym potwierdzaniu przez Niego dostaw, faktur, korekt itp. a także co bardzo ważne ich kompletności, poprawności tj. uniknięcia sytuacji gdy po terminie zapadalności faktury, Klient stwierdza, że nie może zrealizować przelewu w związku z brakami formalnymi.
  • co-miesięcznym uzgadnianiu salda z Klientem naszego Partnera, poprzez przesyłanie listy dokumentów do zapłaty, przypadających na każdy miesiąc + propozycje ewentualnych kompensat, rozliczeń poszczególnych dokumentów itp. co dodatkowo służy tożsamemu rozliczaniu przelewów po obu stronach i braku rozbieżności w księgach.
  • sporządzania analiz dot. wiarygodności płatniczej Klienta, historii jego płatności, analiz ryzyka, przeprowadzania wywiadów gospodarczych – w tym niestandardowych.
  • nadzorowania prawidłowości przebiegu procesu sprzedaży, w aspekcie rozliczeń z Klientami, poprzez:
    • opracowanie limitów sprzedażowych,
    • ustalenie terminów płatności dla Klientów,
    • opracowanie harmonogramu odbioru wpłat przez handlowców i uregulowanie zasad dokonywania tychże spłat przez nich, w Banku lub siedzibie firmy + usystematyzowanie obiegu informacji dot. otrzymanych zapłat, prolongat, indywidualnych ustaleń itp.